hamburger.menu

‘Remote Access': online elektronische diagnose voor carrosseriebedrijven

Carr&Repair is een samenwerking aangegaan met de Doyen Auto-groep om ‘Remote Access’ aan te bieden: technische ondersteuning op afstand voor het oplossen van elektronische problemen in voertuigen. Het doel is het werk van de carrosseriebedrijven te versnellen en de uiteindelijke herstellingsfactuur te verlagen.

Remote Access

Moderne auto’s zitten vol met elektronische chips die soms erg wispelturig worden na een carrosserieherstelling... De auto kan dan hardnekkig weigeren opnieuw te starten. En soms detecteert het diagnose-apparaat van de werkplaats het probleem niet. In dit geval is er ‘Remote Access’, een onlinedienst die de carrossier in contact brengt met de specialisten op het gebied van auto-elektronica van de Doyen Auto Corporate Group, die beschikt over 30 diagnoseapparaten van verschillende fabrikanten, alsook over multimerkenapparatuur.

Specialisten tot uw dienst

In de meeste gevallen is de oplossing van het probleem binnen enkele tientallen minuten gevonden. Er zijn klassieke problemen, zoals de codering van een sleutel die niet kan worden gereset of de hercodering van vervangen elementen (koplamp, radar- en parkeersensor, enz.) die niet meer worden gedetecteerd door de elektronische regeleenheid van de auto. Dankzij de ervaring van de specialisten kunnen wij de carrossier snel helpen, zodat zijn werk geen vertraging oploopt.

Efficiëntie tegen de beste prijs

Vóór de lancering van de dienst ‘Remote Access’ moesten carrosseriebouwers in geval van een probleem vaak contact opnemen met een merkdealer. En soms zelfs naar de dealer gaan om het probleem op te lossen. Dit betekende dat het personeel zich tot bij de dealer moest verplaatsen, wat op zijn beurt kosten meebracht voor het carrosseriebedrijf, die vaak aan de eindklant werden doorberekend.

Tijdsbesparing

"De drie carrosseriebedrijven van de Carr&Repair-groep die de dienst momenteel testen, zijn zeer tevreden", zegt Dirk Lampaert, technisch manager bij Doyen Auto. "Zij waarderen het tijdbesparende karakter van deze online technische ondersteuning. En als de onlinehulp niet voldoende is, kunnen wij ook een van onze technici naar de carrosseriebouwer sturen, of zelfs het defecte voertuig naar onze eigen werkplaatsen laten repatriëren. Wij rekenen vaste prijzen, zonder extra kosten, zelfs als het ons veel tijd kost om het probleem op te lossen. En als we het niet kunnen herstellen, rekenen we de carrossier niets aan. Dat is het ‘No Cure, No Pay’-principe", voegt Dirk Lampaert eraan toe. Een principe dat natuurlijk ook de factuur van de eindklant doet dalen. Met deze dienst kunnen de carrosseriebedrijven van Carr&Repair profiteren van efficiënte hulp bij het omgaan met de elektronische grillen van de modernste auto's.