hamburger.menu

Bij Carr&Repair komt kwaliteit voorop

Om haar netwerk te vervolledigen en een nationale dekking te verzekeren voor haar klanten zoekt Carr&Repair momenteel een zestal extra carrosseriebedrijven in specifieke regio’s. De selectie en integratie van hun nieuwe leden gebeurt heel zorgvuldig. Directeur Marc Bauduin en Zone Manager Mélissa Bonura leggen uit hoe ze dat aanpakken.

Melissa en Marc

Certificaat, alle merken, juiste spirit

“Eerst kijken we naar de nabijheid. We willen een nationale dekking voorzien voor onze klanten, zonder dat onze carrossiers in elkaars vaarwater komen,” legt Marc uit. Is de ligging in orde, dan vraagt Carr&Repair de kandidaat-carrosserie naar zijn certificaat: Avicar of Eurogarant. Bij dat laatste certificaat dien je te voldoen aan liefst 170 criteria’s. Een andere voorwaarde is dat de carrosserie alle merken herstelt. Hierbij horen uiteraard ook de elektrische wagens. Marc: “Bij experten van verzekeraars in de buurt informeren we naar de reputatie van de hersteller die wenst toe te treden tot het netwerk.” Melissa: “En tenslotte willen we ook weten of hij de juiste spirit heeft: wil hij zijn zaak verder ontwikkelen de komende jaren Is hij gemotiveerd en bereid om de nieuwste trends te volgen?”

Integratie nieuw lid

Als de Raad van Bestuur groen licht geeft, kan het onboarden beginnen. Melissa: “We spreken af met het carrosseriebedrijf. Die dag maken we uitgebreid kennis en dompelen we ze onder in de filosofie van Carr&Repair. We leren hen werken met onze procedures. Onze leveranciers nemen contact met hen op om hun bestelling van verf en wisselstukken te noteren. Zoals dat gaat met groepsaankopen, genieten ze op die manier van de beste prijzen.”

Opleidingen over de job

Daarnaast bieden we ook regelmatig opleidingen aan over ons vak om mee te zijn met de nieuwste evoluties op het vlak van schadeherstel. Elektrische wagens herstellen vraagt natuurlijk om de juiste expertise en je bewust zijn van de 3 gevaren: elektrocutie, brandgevaar en chemisch gevaar.
De opleiding Carrosserie Diagnose Technicus bijvoorbeeld laat iedereen tijd en geld besparen omdat de hersteller sneller vindt waar het schoentje knelt. Denk aan een koplamp die niet meer brandt na een koetswerkherstelling of een waarschuwingslampje dat knippert.

Nationaal voorstellen

Melissa: “Als de samenwerking en de eerste herstellingen op wieltjes lopen, stellen we het nieuwe lid voor aan alle bestaande klanten op nationaal niveau. Dan weten KMO’s en fleet managers meteen dat hun bestuurders ook bij deze carrosserie terecht kunnen voor kwalitatieve herstellingen.”

Tevreden klanten

Nieuwe leden maken ook gebruik van onze tevredenheidsapp die we op maat lieten ontwikkelen. Als de klant zijn herstelde voertuig terugkrijgt, vragen we om per sms of op een tablet feedback te geven op 5 snelle vragen. Het invullen ervan duurt nauwelijks een minuut. Zou er iets niet in orde zijn, dan neemt de carrosserie meteen weer contact op met de klant om te zien hoe hij deze verder kan helpen tot de klant tevreden is. We willen altijd weten waar het beter kan. Tot nu toe zijn de tevredenheidscijfers heel goed: klanten geven ons een 4,8/5.

Hiervoor staat Carr&Repair garant:

  • Commercieel advies
  • Prospectie naar nieuwe klanten
  • Continue opleidingen
  • Collectieve marketing
  • Groepsaankopen aan de beste prijzen

Wens je beroep te doen op de voordelige service van Carr&Repair?