hamburger.menu

JUMA BMW treedt toe tot Carr&Repair

BMW-verdeler JUMA, met vestigingen in Mechelen en Leuven, trad onlangs toe tot Carr&Repair met een duidelijke doelstelling. “Via het platform van Carr&Repair willen we een betere service en kortere doorlooptijden bekomen”, licht afgevaardigd bestuurder Gunter Van Lent deze beslissing toe.

JUMA

JUMA kan terugblikken op een lange en succesvolle geschiedenis als BMW-verdeler in Mechelen en voegde daar vijf jaar geleden een tweede concessie in Leuven aan toe. Ooit speelden de BMW’s van stichter Julien Mampaey (vandaar Ju-Ma) zelfs een hoofdrol in de internationale autosport, een activiteit die de jongste jaren door zoon Bart onder de RBM-vlag succesvol werd verdergezet, in onder meer het DTM-kampioenschap.

 

Als onderdeel van het servicepakket beschikken beide JUMA-vestigingen ook over een carrosserieafdeling die op volle toeren draait, met telkens zes mensen in het atelier, aangevuld met een onthaalmedewerker. “Niet alleen de dealerbedrijven maar ook de carrossiers staan voor grote uitdagingen, en dat betekent dat je in de toekomst van je bedrijf moet investeren”, verklaart Gunter Van Lent. “Dat uit zich in verschillende aspecten. JUMA werkt bijvoorbeeld nauw samen met lakspecialist Axalta, die ook in Mechelen is gevestigd. En we investeren veel in opleiding en de efficiëntie van onze activiteiten.”

Vlotte communicatie

In dat plaatje past de toetreding tot Carr&Repair. Bij het herstel van koetswerkschade aan een wagen zijn immers heel wat partijen betrokken, zeker met de fleetwagens die vaak door leasingmaatschappijen worden beheerd. “Dat zijn uiteraard belangrijke klanten voor ons, zeker omdat we in onze carrosserieafdeling alle merken behandelen”, verduidelijkt Gunter Van Lent. “Dan moet je vlot en snel kunnen communiceren met alle betrokken: de bestuurders, de leasingmaatschappijen, de verzekeringsmaatschappijen, de experts… Cruciaal is een goede planning kunnen maken, de doorlooptijden zo kort mogelijk houden en onze klanten een snelle en goede service bieden. Hierbij biedt Carr&Repair een duidelijke meerwaarde.”

 

Als gecertifieerd BMW-dealer kan JUMA zijn klanten ook enkele extra troeven bieden. Voor de verdelers van het Duitse premiummerk liggen de normen op vlak van kwaliteit, opleiding en service namelijk sowieso zeer hoog. “Zo werden onze medewerkers al bijgeschoold om veilig en correct aan elektrische wagens te kunnen werken, die in de nabije toekomst toch veel talrijker zullen worden”, licht Gunter Van Lent toe. “Ook kunnen we onze klanten bijstaan in de hele afhandeling van het schadedossier als ze daar problemen mee zouden hebben. En tenslotte kunnen we de klanten die hun wagen bij ons in herstelling geven ook een vervangwagen uit onze BMW-vloot aanbieden, ook al rijden ze met een ander merk. Een extraatje dat sterk wordt geapprecieerd.”