hamburger.menu

Verzekeringsmakelaar ALLIA kiest voor Carr&Repair

Wil jij net als ALLIA Insurance brookers  je klanten zoveel mogelijk administratief en operationeel ontlasten? Daarom kozen ze een vaste en betrouwbare carrosseriehersteller zoals Carr&Repair. De mobiliteit van de bestuurder garanderen en de herstelling zo vlot mogelijk laten verlopen, staan voorop. Michel Francois, Product Manager Motor & Fleet bij ALLIA legt uit hoe de samenwerking met Carr&Repair loopt.

Michel Francois

Wie is ALLIA?

ALLIA Insurance is een onafhankelijke en transparante verzekeringsmakelaar voor bedrijven, zelfstandigen en particulieren. Een van de weinige makelaars die met alle verzekeraars samenwerkt. ALLIA biedt een totaalpakket aan van verzekeringen én diensten, daarvoor werken ze samen met enkele preferentiële partners zoals Carr&Repair.

Zo loopt het op wieltjes

Belt een klant van ALLIA hen om te melden dat die een ongeval gehad heeft met zijn wagen, dan laat ALLIA de klant kiezen uit een lijst van carrosserieherstellers. ALLIA verwittigt de hersteller en duidt zo nodig een expert aan, waarop de hersteller contact opneemt met de bestuurder en ervoor zorgt dat er een vervangwagen klaarstaat. Indien gewenst haalt de hersteller de wagen op als die niet meer kan rijden. Eens de wagen hersteld is, krijgt die een grondige poetsbeurt aan de binnen- en buitenkant. De bestuurder kan de gerepareerde wagen thuis laten leveren of op zijn werk.

Mobiliteit van de bestuurder garanderen

Michel: “De klant wil kunnen rekenen op een actuele en nette vervangwagen, een aangename opvangruimte met wifi, vlotte communicatie en Pick-up & Delivery service als dat nodig is. Klanten verwachten ook een uitgebreid netwerk. Ik ben blij dat Carr&Repair een toekomstgericht netwerk is dat hier volop op inzet.”

Herstelservice aanbieden aan klanten

Michel: ”Wij bieden de services van Carr&Repair aan onze klanten met een grotere vloot. Wanneer ze geïnteresseerd zijn, regel ik een live meeting met onze contactpersoon Mélissa van Carr&Repair. Dat contact loopt supervlot. Altijd goed dat beide partijen elkaar ontmoeten en dat het duidelijk is wat ze mogen verwachten.”

 

Wat ALLIA apprecieert aan Carr&Repair

  • Je mag Carr&Repair op elk moment bellen
  • Duidelijke afspraken
  • Stipte service
  • Nette werkplaats
  • Vriendelijke ontvangst
  • Recente en schone vervangwagen
  • Goede communicatie met de bestuurder
  • Groei-ambities: uitbreiding netwerk

Uitdagingen voor herstellers

Michel: “Als uitdagingen voor herstellers zie ik ten eerste de elektrificatie van de vloot. Herstellers zullen mogen investeren in elektrische vervangwagens. Of denken aan alternatieven om de mobiliteit te garanderen, zoals een elektrische fiets of tickets voor het openbaar vervoer. Ten tweede is het vandaag de dag moeilijk om snel aan wisselstukken te geraken. Je moet soms 2 maanden wachten, waardoor de vervangwagens langer bezet zijn en er hier ook een tekort van ontstaat. Hier kunnen gecertificeerde tweedehandsstukken een oplossing bieden. De ecologische voetafdruk is uiteraard een derde uitdaging: we hebben ‘groenere’ verf nodig en een uitgestippeld afvalbeleid. Ten vierde zie ik het toegenomen aantal snufjes op de wagens die ook hersteld dienen te worden: achteruitrijcamera, automatische lichten … Om dat alles correct af te stellen heb je techniekers nodig met kennis van zaken.”